Advert
Advert
Advert

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 2,1 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2017 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %2,1 arttı.

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 2,1 arttı
Perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 2,1 arttı Admin
Bu içerik 101 kez okundu.
Advert

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2017 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %2,1 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %3,6, otomotiv yakıtı satışları %2,7 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları %1,2 azaldı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %1,1, elektrikli eşya ve mobilya satışları %5,3, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %4,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %2,8, posta veya internet üzerinden satışlar %2,4 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi, Mart 2017

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %0,4 azaldı

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2017 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %0,4 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %4,1, otomotiv yakıtı satışları %4,4 azalırken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %3,7 arttı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %5,4, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %11,5, posta veya internet üzerinden satışlar %26,5 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları %4,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %2,9 azaldı.
 
Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi, Mart 2017

Perakende ciro bir önceki aya göre %2 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2017 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %2 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %4,4 artarken, otomotiv yakıtı satışları sabit kaldı, gıda, içecek ve tütün satışları ise %0,2 azaldı.

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %13,9 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2017 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %13,9 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %8,7, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %14,3, otomotiv yakıtı satışları %21,7 arttı.

Perakende satış hacmi bir önceki çeyreğe göre %0,7 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2017 yılı I. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %0,7 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %2,2 azaldı.

Perakende ciro bir önceki çeyreğe göre %5,3 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2017 yılı I. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %5,3 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %11,7 arttı.

perakende satış hacmi perakende ciro
Advert
YORUMLAR
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
İngiltere saldırısını o örgüt üstlendi
İngiltere saldırısını o örgüt üstlendi
Yapı ruhsatı verilen bina sayısı azaldı
Yapı ruhsatı verilen bina sayısı azaldı