Reklamı Geç
Advert
Advert
Advert
Advert

Perakende satış hacmi Eylül'de azaldı

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,4 azaldı

Perakende satış hacmi Eylül'de azaldı
Perakende satış hacmi Eylül'de azaldı Admin
Bu içerik 62 kez okundu.
Advert

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %0,4 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,8 azalırken, otomotiv yakıtı satışları ise %1,9 arttı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; elektrikli eşya ve mobilya satışları %10,2 azalırken, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %2,6, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %0,4, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %3,7, posta veya internet üzerinden satışlar %4,7 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Eylül 

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %1,0 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %1,0 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,1, otomotiv yakıtı satışları %5,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları ise %3,2 azaldı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %0,8, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %2,1, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %14,7 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları %2,0, posta veya internet üzerinden satışlar %3,2 azaldı.
 
Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacim endeksi (2010=100), Eylül 2016

Perakende ciro bir önceki aya göre %0,2 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %0,2 arttı. Aynı ayda otomotiv yakıtı satışları %6,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları %0,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %2,0 azaldı.

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %7,6 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %7,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %4,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %9,1, otomotiv yakıtı satışları %8,7 arttı.

Perakende satış hacmi bir önceki çeyreğe göre %1,7 azaldı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %1,7 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %0,6 azaldı.

Perakende ciro bir önceki çeyreğe göre %0,2 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %0,2 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %6,1 arttı.


 

Perakende satış hacmi
Advert
YORUMLAR
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
OHAL çizgiyi aştı
OHAL çizgiyi aştı
Büyük ceza geliyor!
Büyük ceza geliyor!