MAK danışmanlık araştırdı: Ortak yayında kim daha başarılı...
  • Reklam
  • Reklam

MAK danışmanlık araştırdı: Ortak yayında kim daha başarılı idi?

Türkiye'nin gündemi dün yapılan Ekrem İmamoğlu, Binali Yıldırım ortak yayını idi. MAK danışmanlık yayının ardından araştırma yaptı.

17 Haziran 2019 - 15:32 - Güncelleme: 17 Haziran 2019 - 16:32
Reklam

MAK DANIŞMANLIK tarafından 33.000 kişi ile  yaptırılan 23 Haziran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçimi için kamuoyu araştırması yaptı. 

Telefon görüşmeleri aracılığı ile yapılan araştırmada dün gerçekleştirilen Ekrem İmamoğlu, Binali Yıldırım ortak yayını soruldu. 

O sorular ve yanıtları şöyle oldu;

GAZETECİ İSMAİL KÜÇÜKKAYA'NIN MODERATÖRLÜĞÜNDE SAYIN BİNALİ YILDIRIM İLE SAYIN EKREM İMAMOĞLU ARASINDAKİ TARTIŞMA PROGRAMINI İZLEDİNİZ Mİ? Sorusuna Katılımcılar grafikte görülen şekilde %52 Baştan sona izledim, %13 Kısmen izledim, %10 Yalnızca Tv ler ve / veya sosyal medya üzerinden yüzeysel değerlendirmelere baktım. %25 izlemedim yanıtları vermişlerdir.

Görülen o ki ilk başta seyirci oranı çok yüksek olan program ilerleyen dakikalarda seçmenin hep duyduğu ifadelerde yeni ve etkili bir dilin kullanılmaması nedeniyle izleyicinin dikkatinin dağılmasına neden olmuştur.

Program özellikle sosyal medya ve TV lerde tartışıldıkça günümüzün video imkanlarıyla muhtemelen seçime kadar bütün olarak yada kısmen daha geniş kitlelere ulaşacaktır.

TARTIŞMA PROGRAMINI BÜTÜN / KISMEN SEYREDEN YADA KISMİ BİLGİ SAHİBİ OLDUĞUNU İFADE EDEN KATILIMCILARA SORULDU: GAZETECİ İSMAİL KÜÇÜKKAYA'NIN MODERATÖRLÜĞÜNDE YAPILAN SAYIN BİNALİ YILDIRIM İLE SAYIN EKREM İMAMOĞLU'UN KATILDIĞI TARTIŞMA PROĞRAMINDA SİZE GÖRE HANGİ ADAY DAHA BAŞARILIYDI?

Sorusuna verilen cevaplar yukarıdaki grafikteki şekilde orantılandı. Bunun en belirgin özelliği yapılan tartışma programının seçmen üzerindeki etkisinin seçmen davranışında başlıbaşına bir değişiklik yapacak etkiden uzak oluşuyla izah edilebilir. Diğer taraftan her iki tarafında kendi adayını başarılı bulduğu rakibini başarısız bulduğu bir tartışma programı olmuştur.

MAK DANIŞMANLIK bu noktada her iki adaya aynı uzaklık ve yakınlıkta profesyonel bir araştırma verisi paylaşırken hedefi asla seçim sonuçlarını etkilemek değildir. ABD de yapılan çarpıcı bir analiz bu tür (DEBATE) programların galiplerinin seçiminde galibi olduğu zamanlarda tam tersinin gerçekleştiği örneklerde mevcuttur.

Bu haber 194 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Gökhan Töre'nin yeni adresi belli oldu
Gökhan Töre'nin yeni adresi belli oldu
Medipol Başakşehir taktik ve kuvvet çalıştı
Medipol Başakşehir taktik ve kuvvet çalıştı
Web Analytics
http://addurl.nuz35W7z4v9z8w