Türkiye’nin haber takibi ve internet alışkanlıklarının 10...
  • Reklam

Türkiye'nin haber takibi ve internet alışkanlıklarının 10 yıllık tablosu

Türkiye'de internet alışkanlıkları, haber takibi ve sosyal medya ile yeni teknolojilere güvenin son on yıllık haritası çıkarıldı.

07 Aralık 2019 - 16:40 - Güncelleme: 07 Aralık 2019 - 19:28
Reklam

Konda araştırma firmasının hazırladığı rapora göre, yeni teknolojilerin kişisel hayatlara olumlu bir katkısının olup olmadığına dair düşünceler on yılda büyük bir değişim göstermedi.

2008 yılında "yeni teknolojilerin hayatıma olumlu katkısı olacağına inanırım" diyenlerin oranı yüzde 74 iken 2018'e gelindiğinde bu oran yüzde 73 olarak kayıtlara geçti.

"Televizyonla değişen algılar, sosyal medyanın yükselişi ve 10 yıllık medya serüvenimiz" başlıklı araştırmaya göre Türkiye'de internet, yüzde 30'luk oranla en çok haber takibi için kullanıyor.

İnternette hangi içerikleri takip ediyorsunuz? sorusuna verilen en popüler ikinci yanıt ise yüzde 25 ile 'Diziler'. Raporda, "internet ise haber alma bağlamında ilk sırada yer alsa da, dizi ve spor ve eğlence içerikleri toplamda internetin kullanma platformu olarak göze çarpmaktadır." denildi.

Nisan 2018 verilerine göre katılımcıların yüzde 72'si güvenilir haber kaynağı olarak televizyonu görüyor, yüzde 7'si ise dünyadaki olan biteni gazeteden takip etmeyi tercih ediyor. Haber kaynağı olarak interneti güvenli bulanların oranı ise yüzde 15.

Sosyal ağları "toplumların baş belası" olarak görenlerin sayısında artış
Yapılan küresel araştırmalar, sosyal medya kullanımda Türkiye'nin oldukça aktif olduğunu gösteriyor. Konda'nın anketine göre, sosyal platformlar çok sık kullanılsa da paylaşılanlara güven giderek azalıyor.

2014 yılında "Twitter, Facebook gibi sosyal ağlar tüm toplumların baş belasıdır" ifadesine kesinlikle katılıyorum diyenlerin oranı yüzde 6,8 iken, dört yıl sonrasında, 2018'de bu oranın yüzde 29'a çıktığı görülüyor.

İnternette alışveriş ve bankacılık hizmetlerine güven

İnternette alışveriş yapmakla ilgili alışkanlıklarda da büyük değişimin olmadığı gözlemlendi.

Örneğin, Nisan 2008'de gıda alışverişini hiçbir zaman internetten yapmayacağını söyleyenlerin oranı 91'di. On yıl sonrasındaysa internet kullanıcıların yalnızca yüzde 5'i fikir değiştirdi.

Euronews'te yer alan habere göre, günümüze gelindikçe tüketicilerin interneti daha fazla kullandığı sektör bankacılık oldu.

Bankacılık işlemlerimi hiçbir zaman internetten yapmam diyenlerin oranı 2008'de yüzde 84 iken, aradan geçen 10 yıllık süreçte bu oran yüzde 61'e indi.

Yüzde 35'lik kesim için bilgiye ihtiyaç duyulduğunda ilk bakılacak yer internet değil
"Bilgiye ulaşmada internete ve sosyal medyaya olan güven oranları da 2018 araştırmasında çarpıcı veriler sunmaktadır." denilen rapora göre yüzde 34,9'luk bir kesim için internet, bir bilgiye ihtiyaç duyulduğunda ilk bakılacak yer değil.

Söz konusu verileri "Her üç kişiden biri internetin içeriğine inanmamaktadır." şeklinde yorumlayan raporda, "Katılımcılardaki bu güvensizlik ve yeni medya teknolojilerini zararlı görme hali siyasi iklim ve söylemlere uygunluk göstermektedir." ifadesi yer aldı.

Bu haber 286 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Türkiye'de koronavirüs nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı 5 bin 784'e yükseldi
Türkiye'de koronavirüs nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı...
İzmir'de İstanbul Sözleşmesi için toplanan kadınlara polis müdahalesi: Çok sayıda gözaltı var
İzmir'de İstanbul Sözleşmesi için toplanan kadınlara polis...