Yeni öğretim yılı yeni sorunlarla başlıyor
  • Reklam
  • Reklam
Güler Karakurumer

Güler Karakurumer

Yeni öğretim yılı yeni sorunlarla başlıyor

Eğitim ve Öğretim, yıllardan beri Türkiye’nin en önemli sorunlarından biridir. Maalesef bu sorunları genelde eğitim ve öğretim yılının başladığı zamanlarda hatırlıyoruz. Öğrencilerin daha iyi eğitilmesi ve kaliteli bir eğitim, Türkiye’de her iktidarın önünde bulduğu ve neşter vurmaya çalıştığı önemli sorunlardan biri.

Fakat her ne hikmetse onlarca yıllardır soruna çözüm bulunamadığı gibi, sorunlar kartopu gibi büyüyerek devam ediyor. Bu yılda yeni eğitim ve öğretim yılı başlarken okullar yine sorunlarla boğuşuyor. Okul yönetimlerinin önünde ekonomik sıkıntılar, eğitmen yetiştirme, okulların eğitim kalitesinin yükseltilmesi gibi pek çok sorun var. Bazı okulların anasınıflarına neredeyse hiç yeni kayıt başvurusu olmadı. Öğrenci sayısı azalan okullarda mali sorunlar artıyor; bazı okullar yeni öğretim yılına büyük ekonomik açıklarla başlıyor.

Gelenekselleşen, değişmeyen ve yıllardan beridir süre gelen sorunların yanı sıra görevdeki hükümetlerin yarattığı sorunlar eğitime gölge düşürüyor. Mevcut sorunları herkes biliyor zaten. Bunların üzerine sürekli yeni sorunlarda ekleniyor. Ülkemizde devlet okullarında ciddi bir kaliteli öğrenim yapan okul yetersizliği var ve öğrenciler okullara sığmıyor. Okul müdürlerimiz bu yıl okullara kayıt yaparken büyük sıkıntı yaşadılar.

Sorunlar dağ gibi ama bazılarını kısaca irdelersek;

Öğretmen açığı…

Son dönemlerde yaşanan olaylar nedeniyle FETÖ bağlantılı olduğu iddia edilen 28 bin ve PKK bağlantılı 11 binin üzerinde öğretmenin MEB ile ilişiği kesildi.

İlişiği kesilenlerin yerine bakanlık 15 bin civarında sözleşmeli öğretmen görevlendirecekse de, zaten bazı alanlarda var olan öğretmen açığını bu sayı ile kapatmak bazı sıkıntıları da beraberinde getiriyor.

Eğitimde kalitenin artırılması…

Köylerden şehirlere kadar, okullarda eğitim kalitesinin yükseltilmesi yıllardan beri Türkiye’nin en temel sorunlarından biri. Eğitimde fırsat eşitliği maalesef sadece slogan olarak dillerde dolaşmakta.

Köylerde, kasabalarda, şehir merkezlerinde, küçük ve büyük şehirlerdeki okullar hem eğitime verilen önem ve hem de imkânlar bakımından farklılıklar göstermekte.

Ne zamanki bu farklılıklar giderilirse, eğitimde fırsat eşitliğinden ve kaliteli eğitimden söz edilmesi mümkün olabilir.

Taşımalı eğitim…

Köylerden ve nüfusu az olan yerlerden merkezi okullara öğrenci taşınması ve taşıma usulü ile eğitim ve öğretimin devam ettirilmesi Türkiye’nin yaşadığı bir gerçektir.

Yaklaşık 800 binin üzerinde öğrenci, eğitimini bu şekilde almaktadır. Bu sistemin işlevselliği ve ortaya çıkardığı sonuçlar çok iyi analiz edilmelidir.

Özeller okullar meselesi…

Türkiye’de son yıllarda özel okul sayısı ve bu okullara giden öğrenci sayılarında büyük artışlar olmuştu. Bu artışlarda AKP hükümetinin verdiği teşvikin etkisi büyük oldu. Ama teşviklerin dikkatlice incelenmesi sonucu ortaya ne gibi siyasi desteklerin çıktığı da ayrıca incelenmesi gereken bir konu.

Yine 15 Temmuz darbesi sonunda en büyük dalgalanma özel okullar yelpazesinde oldu. FETÖ bağlantılı olduğu iddiasıyla 1056 okul kapatılınca, buralarda okuyan 138 bin öğrenci farklı devlet okulu veya özel okullara gitmek zorunda kaldı.

Buna bir de beş bin civarında askeri okullarda okuyan öğrenciler eklendiğinde, ortaya büyük bir kitle çıktı.

Bu alanda ortaya çıkan hareketlilik kısa vadede de olsa, eğitim alanında bir sendelemeyi beraberinde getirdi.

Son söz olarak gençlerimize iyi bir eğitimin verilmesi ile Türkiye’nin çağdaş bir ülke olma yolunda ilerleyeceğini biliyoruz.

Yeni eğitim öğretim yılının tüm kesimlere hayırlı olmasını diliyorum.

YORUMLAR

  • 1 Yorum
  • Sadettin Sabaz
    1 gün önce
    Eğitimin sorunları çok güzel bir şekilde tahlil edilmiş. Tebrikler başarılar

Son Yazılar