Yılmaz Ateş "Çayyolu İlçe Olmalı"
  • Reklam

Yılmaz Ateş "Çayyolu İlçe Olmalı"

AKP hak ve hukuktan, halkın iradesinden, demokrasiden bahsediyor. Ama ne hukuk tanıyor ne de demokrasiyi biliyor.

11 Mart 2010 - 04:52
Reklam

Ankara’nın batı gelişme aksı olarak imara açılan Çayyolu bölgesinde başlangıçta kooperatiflere arsa tahsisi ile başlayan kentsel gelişme süreci, ilerleyen zaman içerisinde çevre yolu bağlantılarının tamamlanması ile güneyde İncek, kuzeyde Ballıca, batıda ise Temelli’ye doğru uzanan büyük bir yerleşim biriminin oluşumunu sağlamıştır. 1968 yılından itibaren şehirleşme ve yapılaşmaya açılan Çayyolu bölgesi yaklaşık 450 site, 60.000 konut, 220.000’i aşan nüfusu ile plan çevresinde gelişen çağdaş konut alanları, kamu hizmet yapıları, sağlık kurumları, ticaret merkezleri, 7 üniversite ve 2 askeri birliği ile pek çok ilimizden daha büyük bir nüfusa sahiptir. 1980'lerde imarlaşma ile beraber ivme kazanan Çayyolu, bugün siyasi rantlara kurban edilen, sorunlarına bir türlü çare bulunmayan bir yerleşim yerine dönüşmüştür. 

Çayyolu Haber Gazetesi olarak Çayyolu’nun sorunlarını bölge milletvekillerimize ilettik ve onların bu konudaki görüşlerini aldık. Mart 2010 sayımızdan itibaren bölge milletvekillerimizle yaptığımız bu röportajları ay ay Çayyolu Haber Dergisinde izleyebilirsiniz.

CHP Milletvekili Yılmaz Ateş

Korkut Çetin: Sayın Yılmaz Ateş, Çayyolu bölgesi olarak en önemli sorunumuz Çayyolu’nun ilçe olamaması. TBMM’ye verdiğiniz yasa önerisi Genel Kurul gündemine alınması oylandı. CHP ve ANAP’ın lehte oy kullanmasına karşın öneri AKP milletvekillerinin karşı oy kullanmasıyla reddedildi. Böylelikle Çayyolu’nun ilçe olması bir başka bahara kaldı. Bu konuda neler söyleceksiniz?

Yılmaz Ateş: Son yıllarda tüm dünyada gözlenen başlıca eğilim, merkezi idarenin yetki, görev ve sorumluluklarının yerinden yönetim birimlerine aktarılması ve paylaştırılması yönündedir. Bu durum hizmetlerin en yakın yönetim biriminden sağlanması, verimlilik, hizmet kalitesinin artması, ekonomik kalkınmada yerel dinamiklerin harekete geçirilmesine kadar geniş bir alanı kapsamaktadır. Bu güne kadar gelen genel ve yerel iktidarların Ankara vizyonu olmaması bizi bu günlere getirdi. Ankara’da bu gün itibarıyla 25 ilçe mevcut fakat var olması gereken 30 ilçe. Eğer bu düzenleme yapılırsa başta halkımız olmak üzere idari yapıda rahatlayacak. Çayyolu, Temelli, Batıkaent, Hasanoğlan gibi yerleşim yerleri ilçe olursa birçok sorunda çözülecek. Çağlardır temel ilke hizmetin vatandaşın ayağına gitmesi olmuştur. Çayyolu’nun bağlı olduğu Yenimahalle Belediyesi ile de arasında çok büyük uzaklık bulunmaktadır. Bu nedenle de belediye Çayyolu’na hizmet üretmekte zorlanmaktadırlar. Yenimahalle İlçesi ile Çayyolu harita olarak da birbirinden kopuktur. Bu modern şehircilik anlayışına testtir. Bugün Çayyolu Türkiye’nin 81 ilinden 50’sinden fazlasının nüfusuna sahip. Çayyolu hızla gelişen bir bölge, Çayyolu için lokal çözümler çözüm olamaz. Çayyolu’nun ilçe olması konusunda hazırladığımız yasa teklifi AKP’nin oyları ile red edildi. Verilen teklifle AKP Pursaklar’ı ilçe yaptı ama Çayyolu’nu ilçe yapma konusunda RED oyu kullandı. AKP şunu açıklasın? Hangi ölçüt, hangi kıstaslar Pursaklar için geçerli oldu da bu ölçüt ve kıstaslar Çayyolu için uygulanmadı? Bu uygulama siyasi rant yaklaşımı sonucudur. AKP ezici çoğunlukla parlamentoda kaldığı sürece Çayyolu’nu ilçe olası zordur. CHP iktidarında Çayyolu mutlaka ilçe olacaktır.

K.Ç: Sayın Ateş, biliyorsunuz Çayyolu’na Lunapark yapılması konusunda Ankara Büyükşehir Belediyesinin bir kararı var. Bu konuda neler söyleyeceksiniz?

Yılmaz Ateş: AKP hak ve hukuktan, halkın iradesinden, demokrasiden bahsediyor. Ama ne hukuk tanıyor ne de demokrasiyi biliyor. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’e sormak lazım? Halk iradesinden bahsediyorsunuz, o zaman hodri meydan, koyun referandum sandığını ortaya, Çayyolu halkına sorun bakalım? Bölgeye Lunapark mı istiyor? Yoksa Demokrasi meydanımı? Çağdaş ülkelerin modern şehirlerinde meydanlar mevcutken, Ankara’da meydan kalmadı. Halkın tepkisine rağmen lunapark yapacağım diye tutturmak halka ihanettir.

K.Ç: Sayın Ateş, geçen ay muhabirimizin ulaştığı bir belgede, Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı, 11.12.2009 gün ve 3635–5898 sayılı yazısı ile Ümitköy’de oturan çevre sakinlerinin eğlence alanı ve lunapark tesis edilerek hizmetlerine sunulması için Belediyeye bir dilekçe verdiklerini iddia etti. Bu konudaki düşüncelerinizi de alabilirmiyim?

Yılmaz Ateş: AKP iktidarı nasıl yandaş medya yarattıysa burada da hayali bir yandaş halk yaratmıştır. Büyükşehir Belediyesine sorun bakalım? Bu dilekçeyi kaç kişi imzalamış? Bu kişilerin isimleri nedir? Adresleri nedir? Açıklasın. Böyle bir talep varsa ve bu çoğunluksa tabiî ki değerlendiririz.

K.Ç: Sayın Ateş, Çayyolu’nun bir çilesi de ulaşım konusu. EGO otobüslerinin azlığı, metronun bitirilememesi Çayyolu halkı için büyük bir sorun olmaya devam ediyor. Bu konudaki düşüncelerinizi de alabilirmiyim?

Yılmaz Ateş: Gökçek’in Ankara’ya en büyük ihaneti metroyu bitirmemesidir. Gökçek’in vizyonu yok. Çünkü rant gözlerini kapatmış. Her şeye rant olarak bakıyor. Buradaki rant anlayışı kendisine, toplumsal projelerde halk için bir şey yaptığı yok. 16 yıldır AKP zihniyeti Ankara’yı esir aldı. 16 yıllık süre içerisinde Ankara’nın ana ulaşım planına göre her yıl 5 kilometre uzunluğunda raylı sistem yapılması gerekiyor. Yani 90 kilometre raylı sistem yapılması gerekiyordu. Ama bırakın 90 kilometreyi 9 metre bile raylı sistem devreye sokulmadı. Her iki seçim öncesinde de Sayın Başbakan Ankaralılara ‘Bu dönem bitiriyoruz’ sözünü verdi. 8 yıldır AKP tek başına iktidar olmasına rağmen daha tek metrelik metro yapmadı. Sözünü tutmadı. Bu nedenle Ankaralıların hem Başbakan Erdoğan’a hem de Gökçek’e sorması lazım. Bu aldatmaya son verilmesi gerekiyor.

K.Ç: Sayın Ateş, metro sizce ne zaman biter?

Yılmaz Ateş: Ankara metrosu Melih Gökçek belediyeciliğinin iflasının simgesidir. Ankara’da nereye gitseniz her yerde ‘Metronuz hayırlı olsun’ yazısı var. Bu çukurlardaki tabelalar Gökçek’in belediyecilik anlayışının iflasıdır. Ana caddelerdeki ithal ağaçlara 500 milyon $ bulan Gökçek, Ankara metrosuna 1.3 milyar $ bulamaması Ankara halkına ihanettir.

K.Ç: Sayın Yılmaz Ateş söyleşi için teşekkür ederim.

Bu haber 1675 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Ankara'da toplu taşıma ile ulaşım yüzde 80 azaldı
Ankara'da toplu taşıma ile ulaşım yüzde 80 azaldı
Keçiören'de 3 ton kaçak dezenfektan ele geçirildi
Keçiören'de 3 ton kaçak dezenfektan ele geçirildi